10 najpopularniejszych technik wróżebnych

1 TAROT

Pierwsze zachowane talie tarota pochodzą z 1450 roku.
Obecne talie składają się z 78 kart zawartych w Wielkich i Małych Arkanach.
Na rynku jest tak ogromny wybór talii że bardzo łatwo można się w nich pogubić i żeby wybrać odpowiednia dla siebie talię nie mało czasu trzeba poświęcić na poszukiwania.

2 MO

Wyrocznia MO powstała w Tybecie. Jest tybetańskim bóstwem mądrości Lew Mowy, będącym patronem sztuki, matematyki, astrologii.
Do wykonania wróżby używa się dwóch sześciennych kości oraz tekstu. Tekst zawiera odpowiedzi na tak nietypowe pytania, jak kiedy nadejdą gości, lub gdzie odnajdzie się zguba. Istotne jest to że podpowiada jakie praktyki magiczne można wykonać, lub zamówić u osoby biegłej w tej dziedzinie, by zapobiec złemu losowi.

3 KARTY ANIELSKIE

Ich pierwotnym przeznaczeniem była medytacja z aniołami. Pomysłodawczynią tego systemu była Doreen Virtue, z wykształcenia psychologiem ludowym, z tym że tytuł ten nie jest uznawany przez uczelnie amerykańskie.
Jako osoba od dziecka jasnowidząca swój system oparła na wizjach aniołów.
Karty te dość szybko znalazły swoich zwolenników i zapoczątkowały różne ich warianty jak choćby Wyrocznie Anielską, która jest już typowym systemem wróżebnym.

Obecnie, tak jak w wypadku tarota, istnieje wiele odmian tych kart i w zależności od ich rodzaju są oparte na kabale lub chrześcijaństwie. Talia najczęściej może zawierać 36 lub 45 kart.
Karty przedstawiają najczęściej wizerunki aniołów i archaniołów, czasem zaś są symbolicznym wyobrażeniem cech związanych z danym anielskim przedstawicielem.

4 KARTY KLASYCZNE

Powstały z zapisów na papierze przy grze w kości. Początkowo służyły do gier i zabaw. Wraz z popularyzacja druku stały się coraz chętniej wykorzystywane jako zabawa towarzyska a później również jako talia do wróżenia.
Powstało wiele pięknych talii, od zupełnie prostych po niezwykle ozdobne.
Karty dzieli się na cztery kolory: trefl, karo, kier i pik gdzie każdy kolor ma swoje znaczenie i odpowiada za pewną sferę życia.

5 KARTY CYGAŃSKIE

Właściwie nie wiadomo skąd się wzięły. Często jako ich kolebkę podaje się Indie, Persję, a nawet Egipt.
Dotarły do nas wraz Cyganami, ale i tego nie można być pewnym.
Kultura cyganów dość mocno związana była z wróżbiarstwem lecz raczej z chiromancją więc nie można mieć pewności, że to właśnie od nich pochodzą, czy może raczej zostały przez nich zasymilowane w czasie wędrówek.
Składa się ona z 36 kart zaopatrzonych jednie w sam obrazek, bez numeracji ani innych znaków oraz jednej karty białej.

6 KARTY GEOMANTYCZNE

Geomancja to jedna z dziedzin ezoteryki opierająca się na symbolice  kształtu i jak sugeruje nazwa, ściśle związana z ziemią. Geomancja to sztuka obserwowania kształtu terenu, obiektów, symboli czy miejsc.
Zakłada przekonanie ze odpowiedni kształt terenu daje dobrą, lub złą energię i ma kluczowe znaczenie w budowani domów, wybieraniu miejsc na cmentarze, czy świątynie. Dobrze dobrany teren wzmocni siły i da dobre zdrowie i powodzenie osadnikom, zaś nie harmonijne zadziała destrukcyjnie.
Wróżby geomanyczne zapoczątkowało kreślenie znaków na ziemi i z ich kształtu odczytywano przyszłość.
Obecnie istnieje wiele różnych talii, opartych właśnie na symbolice kształtu.

7 RUNY

Runy to litery alfabetu używanego przez ludy germańskie, zwanego alfabetem Futhark. Nordyckie podania mówią że runy zostały podarowane ludziom przez boga Odyna.
Słowo run oznacza tajemnicę lub misterium.
Runy nie były tylko alfabetem, ich symbole miały magiczną moc ochronną, zapewniającą powodzenie, a także dzięki ich sile można było przewidywać przyszłość. Do wróżenia używano symboli wycinanych w drewnie lub kamieniu i przechowywano w sakiewkach. By odczytać przyszłość z woreczka wyciągano kilka z nich i na podstawie symboli jakie wylosowano, odczytywano dalsze losy sprawy o którą pytano.

8 ASTROLOGIA

To system wróżebny który opiera się na położeniu ciał astralnych w odniesieniu do ziemi.
Astrologia w dawnych czasach była ściśle związana z astronomią i jako nauka elitarna najczęściej uprawiana na dworach królewskich.
Początkowo służyła głównie do prognoz pogody, z czasem zaś do wyznaczania szczęśliwych dni, w których dogodnie było przeprowadzić jakieś większe działania. Z czasem wyrosła w siłę i służyła do przewidywania losów zarówno pojedynczych ludzi (oczywiście wystarczająco zamożnych żeby było ich stać na taki horoskop), jak i krajów, czy wyznaczania dat w których rozpoczęcie poważnych działań miało zapewnić ich pomyślne zakończenie.
Dziedzina ta rozwijała się w wielu krajach jak Babilon, Mezopotamia, Egipt, Ameryka (Majowie, Aztekowie), Europa, czy Chiny lub Indie.
Istnieje wiele systemów astrologicznych jednak we wszystkich znaczenie mają planety Układu Słonecznego, Słońce i Księżyc oraz gwiazdy stałe.

9 KARTY LENORMAND

Pochodzą od Marie Anne Adelaide Lenormand, urodzonej w rodzinie kupieckiej niedaleko Paryża. Posiadała liczne wady rozwojowe, przez które to trafiła do klasztoru. Dzięki bogatej bibliotece klasztoru poznała wiele dzieł na temat sztuk wróżebnych i wyroczni oraz magii, numerologii i innych podobnych.
Po opuszczeniu klasztoru w wieku lat 16 udała się do Paryża i tam otworzyła swój salon wróżb.
Jej imię zostało wykorzystane do nazwania talii składającej się 36 kart.

10 I-CING

I-Cing, czyli Księga Przemian, to starochiński traktat filozoficzny.
Wyrocznia używana jest do wróżb i składa się z 64 heksagramów, stanowiących jednocześnie jej rozdziały.
Początkowo losowanie heksagramów odbywało się poprzez rozrzucanie łodyg krwawnika i w zależności od ich układu odczytywano konkretny rozdział księgi jako przepowiednie.
Obecnie znacznie częściej używa siew tym celu monety i od tego czy spadną odwrócone orłem czy też reszką zależy rozkład heksagramu.

Inne ciekawe systemy i wyrocznie:

KIPPER
Prawdopodobnie wymyśliła ja niejaka pani Kipper.
Powstały około 1900 roku i pochodzą z Niemiec, konkretnie Bawarii, co można wywnioskować po wyglądzie postaci i budynkach znajdujących się na nich.
Ciekawe jest to, że najgorsze znaczenie mają karty przedstawiające system sprawiedliwości np sądy, więzienia.
Karty przedstawiające osoby odnoszą się do wnętrza danej osoby, jej stanie ducha. Większość kart przedstawia wnętrza budynków. Są dość statyczne wizualnie.  

OGHAM

Ten system podobnie jak runy oparty jest na piśmie języków celtyckich. Wynalezienie go przypisuje się Ogmie – bogu uczonych, nauki i elokwencji.
Pierwsze odnalezione zapiski na kamieniach pochodzą z IV – VII wieku.
Nazwa pochodzi od celtyckiego słowa oidheam, co oznacza pomysł, sekretne znaczenie, księga. Litery mają dość charakterystyczny wygląd przecinających się kresek. Każdej z liter przypisane jest drzewo, czy roślina i niesie ona jakieś przesłanie.

MAHJONG

To pochodząca z Chin gra, nieco podobna do domina. Nie jest znana jej dokładna historia, byc może powstała już za czasów dynastii Chou czyli w latach 1122-255 p.n.e.
Jej popularyzatorem był Konfucjusz.
Nie wiele osób wie, że znana i popularna obecnie na całym świecie gra służy również do wróżenia.
Jej zasady są szalenie skomplikowane i dość czasochłonne.

SKAT

Skat to gra karciana powszechna na śląsku, Kaszubach i w niemczech. Często bywa nazywany śląskim brydżem. Właśnie na śląsku można znaleźć wróżki posługujące sie skatem. Talia nie została zmodyfikowana do praktyki wróżebnej, są to poprostu te same karty co do gry. Składa się z 32 kart i 4 kolorów podobnie jak karty klasyczne.

Ocena